با هم بودن‌تان را بیشتر کنید(2)

با هم بودن‌تان را بیشتر کنید(2)

نی نی بان: اگر شما زمان کافی برای سپری کردن وقت‌ با خانواده خود ندارید این راه حل‌های ساده و تاثیرگذار به شما کمک خواهد کرد تا از برنامه‌های پرمشغله‌تان کم کنید و زمان با هم بودن را افزایش دهید. 

 

غذا پختن، رخت شستن و کار کردن مهم است اما اغلب اینها باعث می‌شود تا پدر و مادرها زمان کمتری را با آنها که دوستشان دارند، بگذرانند. تحقیقات اخیر توسط اداره کار نشان می‌دهد که زنان تنها اندکی بیشتر از مردان کارهای خانه را انجام می‌دهند که نشان دهنده این است که هر دوی آنها به مسیرهای بسیاری کشیده شده‌اند. «به‌خصوص کار، ازدواج، بچه و غذا درست کردن برای اعضای خانواده در اولویت‌ است. اما راه‌های درستی وجود دارد که مادرها دیگر احساس نمی‌کنند کنترل امور از دستشان خارج شده است.» هولی تمپل، دستیار نویسده کتاب خوب بودن تکاملی جدید است: به دنبال شادی و موفقیت در زندگی مادران مدرن باشید می‌گوید: این راه‌های عملی را دنبال کنید تا زمان را در فعالیت‌های روزانه‌تان ذخیره و زمان بیشتری را با خانواده خود سپری کنید.

 

با هم بودن‌تان را بیشتر کنید(2) - تصویر 1

 

1.       کارتان را مطیع خود کنید

 

در محیط کار نسبت به خانه زمان‌های آزاد‌تری به وجود می‌آ‌ید و گاهی شما می‌توانید کارهای بیشتری را در بیرون از اداره انجام دهید. ببیند اگر محل کارتان اجازه می‌دهد، زودتر به آن‌جا بروید (یا از آن‌جا خارج شوید) یا اگر می‌توانید هفته‌ای یک روز در خانه برای کاهش هزینه‌ها کار کنید. قبل از آن‌که این پیشنهاد را به رییس‌تان بدهید با همکارها یا منابع انسانی مشورت کنید تا ببینید این درخواست منطقی است یا خیر. اگر مسافرت کاری برایتان وقت‌گیر است، راه‌حل‌های دیگری را پیشنهاد کنید مثل مسافرت نرفتن، با همکارها به مسافرت رفتن یا شرکت کردن در جلسات از طریق تماس‌های کنفرانسی و اسکایپ. اگر در اداره هستید و نمی‌توانید قراری را لغو کنید قدم‌های بعدی‌ را قبل از تمام کردنش مشخص کنید؛ با این روش از دریافت ایمیل‌های بعدی جلوگیری خواهید کرد.

 

2.      به تکنولوژی اعتماد کنید

 

در سایت‌های مدارس یا شهرتان ثبت نام کنید، در این صورت شما با دریافت ایمیل‌های هشدار دهنده در جریان روزهای برفی یا تاخیر در سیستم حمل و نقل قرار خواهید گرفت و می‌توانید برای آن‌ها آماده باشید و مطابق آن‌ها برنامه ریزی کنید. برای جلوگیری از مغایرت برنامه‌‌ها و آزاد کردن وقت‌تان، روزهای مهم را در تقویم یا تلفن همراه خود مشخص کنید مانند کنفرانس والدین و معلم‌ها، تعطیلات مدرسه، مسافرت‌ها و سفرهای شغلی. برنامه‌ای برای موبایل‌تان دانلود کنید که تقویم کل خانواده را روی موبایل تمام اعضای خانواده نشان دهد.

 

3.     شام‌تان را دو برابر درست کنید

 

اگر شما در حال درست کردن لازانیا هستید، مواد آن را دو برابر کنید و مقداری از آن را برای روزهای دیگر هفته در فریزر نگه دارید. سبزی‌های بیشتری بجوشانید و آن‌ها را در فریزر نگه دارید تا در روز بعد نیز بتوانید از آن برای سالاد پاستای خود استفاده کنید. برای استفاده از غذاهای باقی‌مانده خلاق باشید. برای مثال از آن‌ها ساندویچی برای ناهار فردا درست کنید یا میوه‌های اضافه را با حبوبات و ماست مخلوط کنید و برای صبحانه بخورید. به صورت آنلاین دستور غذاهایی که آسان و مورد علاقه خانواده است را بگیرید. سبزیجات و میوه‌ها را در فریزر نگهدارید؛ آن‌ها می‌توانند در مواقعی که شما عجله دارید و فرصت خرید غذا یا دسری از فروشگاه را ندارید به شما کمک کنند. همچنین خوب است که با نگه داشتن دو پیتزا در فریزر به خودتان وقتی آزاد دهید بخصوص زمانی که دیر به خانه می‌آیید و وقت غذا پختن ندارید (از پیتزای سبزیجات به علت مغذی بودن آن استفاد کنید).

 

4.     خودتان و اولویت‌هاتان را بشناسید

 

وقتی برای کامل بودن تلاش می‌کنید، زمان آزاد بیشتری خواهید داشت. تمپل می‌گوید: «از مقایسه خودتان با مادرهای اسطوره‌ای که هم در خانه و هم در محل کار فعالیت می‌کردند و بی‌نقص بودند بپرهیزید.» چنین مادری وجود ندارد. به دنبال این بگردید که اولویت‌های شما چیست و آن‌ها را دنبال کنید. بعضی چیزها را باید رها کرد. «اولویت‌های افراد متفاوت است، کاری را انجام دهید که شما را خوشحال یا استرس شما را کم می‌کند.» مثلا اگر روزنامه روی میز شام‌ احساس بدی به شما منتقل می‌کند، از کودکان خود بخواهید تا در جمع آوری آن‌ها به شما کمک کنند یا اگر احساس می‌کنید که می‌توانید با تعدادی روزنامه روی میز به زندگی خود ادامه دهید و ترجیح می‌دهید با کودکان غذا درست کنید و دستور غذایی جدیدی را اجرا کنید، به جای جمع‌آوری روزنامه‌ها، آن کار را انجام دهید. وزا می‌گوید: «من دوست ندارم غذا درست کنم.» «فکر می‌کنم با تلاش‌های زیاد می‌توانم ستاره بعدی شبکه غذایی شوم به جای این‌که خودم را برای انجام کارهایم تغییر دهم.» کارهایتان را مطابق با روش زندگی‌تان تغییر دهید و زمان خود را برای چیزی که برایتان مهم است صرف کنید.

 

5.     راه‌های جدید خلق کنید

 

برای با هم بودن منتظر تعطیلات و مسافرت‌ها نباشید. صبحانه جمعه‌ها، بازی شب‌های جمعه، خرید آخر هفته یا باغبانی می‌تواند اعضای خانواده را به دور هم جمع کند. وزا می‌گوید: «ما هر هفته یک شب بیرون از خانه شام می‌خوریم. ‌می‌دانیم که نباید برای فعالیت‌های بیرون از خانه برنامه‌ریزی کنیم، زیرا زمان با هم بودن را کاهش می‌دهد». هر راهی را که شما انتخاب کنید، مطمئن باشید که هر کسی، حتی پدر و مادر به آن احترام می‌گذارد. هر فرد باید خودش را نشان دهد. نه پیامک، نه اینترنت و نه تلویزیون مجاز است. وزا می‌گوید: «به برنامه خود اجازه ندهید تا شما را مطیع خود سازد. از حضور یکدیگر لذت ببرید».

خانواده
زمان
با هم بودن
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه