روزنامه سلامت:این «پوستر»، شما را با چند ماده غذایی که هم تا حدودی به ذائقه بچه ها خوش می آید و هم مغذی هستند، آشنا می کند. چیپس. چیپس از آن خوراکی‌هایی است که به دانش آموزان توصیه می‌شود خوردن آن را به حداقل برسانند زیرا هم اسیدچرب ترانس بالایی دارد و هم نمک زیادی وارد بدن می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم بچه‌ها به جای آن ظرفی از سیب زمینی سرخ شده خانگی با خود به مدرسه ببرند زیرا در این صورت هم روغن مصرفی روغن ویژه سرخ کردن است و هم با افزودن گیاهان معطری مثل آویشن و پودر سیر می‌توان نمک مصرفی را ...

روزنامه سلامت:این «پوستر»، شما را با چند ماده غذایی که هم تا حدودی به ذائقه بچه ها خوش می آید و هم مغذی هستند، آشنا می کند.

 

چیپس

چیپس از آن خوراکی‌هایی است که به دانش آموزان توصیه می‌شود خوردن آن را به حداقل برسانند زیرا هم اسیدچرب ترانس بالایی دارد و هم نمک زیادی وارد بدن می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم بچه‌ها به جای آن ظرفی از سیب زمینی سرخ شده خانگی با خود به مدرسه ببرند زیرا در این صورت هم روغن مصرفی روغن ویژه سرخ کردن است و هم با افزودن گیاهان معطری مثل آویشن و پودر سیر می‌توان نمک مصرفی را به حداقل رساند.

 

بیسکوییت

احتمال وجود اسیدهای چرب ترانس، شکر اضافی و آکریلامید در بیسکوییت زیاد است بنابراین می توانید به جای آن یک برش کیک خانگی بسیار خوشمزه به عنوان خوراکی زنگ تفریح به فرزندتان بدهید که هم مواد اولیه مرغوب‌تری دارد و هم تازه‌تر است.

 

 آبمیوه

آبمیوه های آماده حتی اگر هیچ افزودنی ای (حتی شکر هم) نداشته باشند، ویتامین کمی دارند بنابراین چه بهتر که آنها را با میوه های تازه و فصل جایگزین کنید.

 

نوشابه

نوشابه گاز و شکر زیادی دارد بنابراین هر لیوان آن انرژی فراوانی را وارد بدن می کند بدون آن‌که ارزش غذایی داشته باشد. به جای آن نوشیدن یک لیوان دوغ می‌تواند به بهبود وضعیت تغذیه دانش آموز کمک کند.

 

پفک

پفک نمک فراوان و ارزش تغذیه‌ای ناچیزی دارد و می‌توان ذرت بو داده را که منبع فیبر و املاح است، جایگزین آن کرد.

 

آبنبات

آبنبات‌ها چسبنده هستند و به دندان‌ها می‌چسبند به همین دلیل می‌توانند باعث پوسیده شدن دندان‌ها شوند، اما شکلات‌های تلخ به دلیل فلاونوییدهای فراوانی که دارند به بهبود وضعیت تغذیه‌ای کمک می‌کنند.

 

آلوچه

آلوچه �� انواع ترشک‌ها معمولا از میوه‌های نامرغوب تهیه می‌شوند ولی مصرف میوه‌های خشک نه تنها فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کند بلکه املاح ضروری برای رشد (نظیر آهن و کلسیم) را نیز به بدن می‌رساند. البته می‌توان از آن‌ها همراه مغزها و دانه‌های خام (نظیر بادام، پسته و فندق) برای هر چه مغذی‌تر شدن برنامه غذایی روزانه استفاده کرد.


سوسیس و کالباس

فرآورده‌های گوشتی مملو از نیترات هستند که در بدن به نیتروزآمین که ترکیبی سرطان زاست تبدیل می‌شود بنابراین تهیه ساندویچ مرغ خانگی که البته با چند ورقه پنیرپیتزا طعم دار شده است، می‌تواند میان وعده مغذی‌تری باشد.

 

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه